Suratthani

13 januari 2018 - Surat Thani, Thailand

vanochtend op tijd, 5.45, opgestaan en alles ingepakt voor het volgende avontuur. We zijn naar onze bakker gewandeld en vlug een broodje gegeten. Daarna was het tijd voor de boot. Even balen want er lag een veel te kleine boot klaar en die gaat natuurlijk wiebelen. Maar gelukkig kwam er even later de grote boot en hebben we een prima reis op zee gehad. In Thailand is het vervoer uitstekend geregeld en ook hier. We werden in een bus gezet en even later in de volgende bus die ons naar de stad bracht. Ondertussen aan de praat geraakt met een Nederlands meisje die in haar eentje 2 jaar op reis is. Knap hoor. We hebben wat tips kunnen geven over Thailand en met name Vietnam waar ze nog naar toe gaat.  In de stad scheiden onze wegen want zij ging naar Koh Lanta. In de stad zijn we met de taxi naar het hotel gegaan en jawel hoor een prachtig hotel met een heerlijke douche en zacht bed. Even naar beneden om lauwe rijst met koude kip gegeten. Ging wel maar het is hier niet toeristisch en dan eet je vlug wat de Thais ook eten. Daarna heerlijk gedoucht en op naar de stad. We willen in chiang mai graag naar de olifantenopvang maar helaas is de hele maand volgeboekt. Maar dan kennen ze sanneke nog niet. Ze heeft een mail gestuurd. Ik weet niet wat er in stond, waarschijnlijk dat we bekende Nederlanders zijn,  maar ze heeft het weer klaar gekregen en we hebben tickets voor de 17de. Het is niet goedkoop maar er leven olifanten die gered en/of gekocht zijn en daar worden geen trucjes mee gedaan. Je helpt de hele dag mee in de verzorging. We laten wel weten hoe het is geweest. Vanavond nog de stad in en goed eten en morgen worden we om 10.30 opgehaald om naar het vliegveld te gaan voor ons volgende avontuur in chiang mai.