Onderhandelen

8 februari 2016 - Kammala, Thailand

Het is vandaag alweer de laatste dag in dit hotel. Het hotel is oké maar niet meer dan dat. San is gewoon een ander hotel binnen gegaan, even gevraagd of ze rond mocht kijjen en toen gaan onderhandelen over de prijs..( dat kan gelukkig hier haha ) Morgen gaan we dus naar dat hotel waar een groot zwembad en tuin is. Waarschijnlijk lopen we er naartoe want het is maar een klein stukje. Gisteren heeft het flink gewaaid en hebben we op het strand een redelijk windvrij stuk gevonden. Vanochtend bij het opstaan vreesden we het ergste want er was weer veel wind. Eenmaal aan het ontbijt op het strand bleek het mee te vallen en uiteindelijk hebben we een van de mooiste dagen gehad. We hebben een restaurant ontdekt waar we al een paar dagen hebben gegeten. Het eten is er voortreffelijk en de sfeer prima. Je kunt merken dat we er met regelmaat komen want als er mensen staan te wachten proberen ze ons zo vlug mogelijk aan een tafel te helpen. Sandra is iemand die goed kan onderhandelen en ja hoor ze vond eenzelfde pet als die ze heeft en bijna versleten is. De vraagprijs was natuurlijk veel te hoog maar na onderhandelen loopt ze trots met haar nieuwe pet naar buiten. Voor mij hadden ze de maat niet maar laat ik deze in een andere winkel wel tegenkomen. Na een zeer korte onderhandeling kreeg ik hem mee voor 100 Bath minder. San balen natuurlijk want zij is echt wel de betere onderhandelaar. Op deze keer na dus. Maar ja, allebei een nieuwe billabong pet. In de straat zijn ze een huis aan het bouwen. Je weet niet wat je ziet. Ze werken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zonder bescherming en steigers en dat op blote voeten of op slippers. Je houdt je hart vast dat er niemand naar beneden valt. Er zullen toch ook wel eens ongelukken gebeuren?. We gaan nu slapen want morgenvroeg gaan we zoals geschreven verhuizen......slaap lekker.