Wist je dat............

10 februari 2016 - Kammala, Thailand

Vandaag was het een bloed hete dag zonder een zuchtje wind. Dat hebben we nog niet meegemaakt..pffff..het was flink zweten. We hebben niet zo veel gedaan, eerst bij het zwembad gelegen, vervolgens naar de zee gegaan en savonds nog even naar de markt.

Voor de aardigheid hebben we wat opsommingen gemaakt van allerlei weetjes, gewoon leuk om even door te nemen.

WIST JE DAT............................................................

*Het een gewoonte is dat je je schoenen uittrekt voordat je ergens naar binnen gaat,  bijvoorbeeld een hotel, een winkel, een restaurant.*Je op iedere hoekje van een straat kunt eten en het altijd lekker smaakt en ruikt.*Ze in Thailand links rijden.*Je een scooter huurt voor nog geen €5,00 per dag.*Er bijna geen tankstations zijn op de eilanden maar je je benzine koopt langs de weg die in limonadeflessen zitten.*Je met een grote glimlach altijd kunt/ moet onderhandelen over de prijs.*Thais altijd geld 2x natellen.*Je altijd wel ongedierte tegen komt in of rondom je hotelkamer.*Het openbaar vervoer in Thailand spotgoedkoop is, maar je niet op een uurtje of zo moet kijken.*Thaise mensen de hele dag door eten en bijna nooit thuis koken maar op straat aankraampjes hun eten kopen.*Thais nooit een hand geven maar je begroeten met de wai. ( gevouwen handen).*Je nooit iets negatiefs over het Koningshuis mag zeggen, daar staat een straf op.*Er op elke straathoek 7 eleven winkeltjes zijn en dat die bel overal het zelfde is  wanneer je naar binnen gaat. ( in bed denk je het nog te horen ;-)*Echt alles te koop is in zo'n 7 eleven winkeltje.*Je soms geen alcohol kunt kopen voor 17.00 uur.*De muggen in Thailand hier harder zuigen dan in Nederland ( aan de dikte van de  muggenbulten te zien.*Die muggen bulten veel erger jeuken dan bij ons.*Thaise mensen heel behulpzaam zijn zonder daar iets voor terug te willen*Thailand een geweldige land is om op vakantie te gaan.*Ik nog heeeel veel kan opschrijven maar nu toch echt stop.